Organizując wydarzenie takiego pokroju jak jubileusz firmy, należy wyjść od stworzenia listy gości. To, ile osób zapraszamy oraz czy pojawią się one z osobami towarzyszącymi, będzie dla nas w początkowej fazie kluczowe. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ nie każda sala, która wydaje nam się być tą idealną, pomieści wszystkich zaproszonych gości. Zdarzają się także sytuacje, gdy osoby planujące imprezę wybierają zbyt dużą salę, co również nie jest dobrym rozwiązaniem. To oczywiste: zarówno odczucie pustki, jak i wrażenie tłoku na sali nie jest czymś pożądanym.
Jak obserwujemy, można wyróżnić dwa główne modele, w oparciu o które firmy organizują swoje jubileusze.
- Pierwszy z nich to impreza, na którą zapraszani są tylko pracownicy firmy. W tym wypadku sprawa jest ułatwiona — jeśli można wstrzymać pracę firmy i nikt nie musi być przez cały czas obecny w siedzibie, wtedy można zaprosić każdego. Temat jednak się komplikuje, gdy okazuje się, że wstrzymanie pracy jest niemożliwe. Takie sytuacje zdarzają się czasem w firmach produkcyjnych, gdzie zastój w pracy wiąże się ze sporymi stratami finansowymi. Warto pamiętać wtedy o pracownikach, którzy w dniu wydarzenia zostają na swoich stanowiskach pracy. Można w jakiś sposób spróbować zrekompensować im brak możliwości obecności na wydarzeniu, na przykład zamawiając dla nich tort, który zostanie dowieziony do siedziby firmy, w porze przerwy na poczęstunek. Pracownicy z pewnością docenią taki gest.
- Drugim głównym trendem w organizacji imprez jubileuszowych jest poszerzenie grona zaproszonych gości o partnerów biznesowych. W tym wariancie konieczne będzie precyzyjne przygotowanie listy osób do zaproszenia, biorąc także pod uwagę kontakty z bazy klientów i kontrahentów. Czym kierować się przy kompletowaniu takiej listy? Warto zaprosić na imprezę tych, z którymi współpraca jest długofalowa i najlepiej się układa. Wpuszczając ich do firmowego zamkniętego „świata”, w wewnętrzną strukturę, można sprawić, że wzajemna więź się zacieśni i z pewnością zaowocuje to kolejnymi wspólnymi projektami. Również dzięki temu, mają oni możliwość zobaczenia, jaki zespół ich obsługuje i jak zgraną ekipę tworzy. Warto także pamiętać o wydelegowaniu odpowiedniej osoby z firmy, której zadaniem będzie zatroszczenie się o swobodę samopoczucia zaproszonych osób.
W kwestii organizacyjnej należy także pamiętać o dobrze przemyślanym rozkładzie stołów. Przy każdym stole, gdzie zasiadają goście spoza firmy, powinien znaleźć się ktoś z pracowników, kto dobrze zna gości. Dzięki temu atmosfera przy stole będzie luźniejsza, a komfort zabawy wzrośnie.